Anadolu'ya Adını Veren Kırmızı Ebe Türbesinin Hikayesini Okuyunca Çok Şaşıracaksınız! Ankara’da Kırmızı Ebe Türbesi Nerede, Nasıl Gidilir?
Kırmızı Ebe olarak da bilinen evliya, Anadolu'nun İslam-Türk ülkesi haline gelmesinde önemli bir rol oynamıştır. Anadolu'ya adını veren ve halk arasında büyük bir saygıyla anılan kırmızı Ebe, Anadolu'nun İslamlaşma sürecine katkı sağlamış ve insanlara yardım etmiştir. Türbesi, Ankara'nın Kızılcahamam ilçesine bağlı Taşlıca Köyü'nde bir tepede bulunmaktadır. Kırmızı Ebe Türbesi ve hikayesi kültürel olarak son derece önemlidir.
14
Oruç Gazi, XIII. yüzyılda yaşamış bir İslam alimi ve mutasavvıfıdır. O dönemde Anadolu'da Türk-İslam kültürünün yayılmasına ve gelişmesine katkıda bulunmuştur. Oruç Gazi'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde bulunmaktadır.
Kırmızı Ebe ise, Oruç Gazi'nin kız kardeşi olduğuna inanılan bir kadındır. Kendisi de İslamiyet'i yaymak için çaba harcamış ve halk arasında sevgi ve saygı kazanmıştır. Kırmızı Ebe'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde Oruç Gazi'nin türbesinin yanındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin türbeleri, yerli halk tarafından ziyaret edilir ve özellikle 15 Şubat'ta düzenlenen Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe Anma Günü'nde ziyaretçi akınına uğrar. Yalak Taşı ve Gelin Kayası gibi diğer yerler de ziyaret edilen yerler arasındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin hayatı ve öğretileri halk arasında hala önemlidir ve örnek alınmaktadır. Onların türbeleri, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne katkıları açısından da önemli bir yere sahiptir.
Hikayesi dilden dile anlatılan Kırmızı Ebe Türbesi tarihsel olarak Ankara'nın en önemli yerlerinden biridir.
Kırmızı Ebe Türbesi Ankara il sınırları içindedir. Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde bulunana türbe Taşlıca Köyü'nde bulunur. Her yıl hikayesini merak eden binlerce ziyaretçiye kapılarını açan Kırmızı Ebe Türbesi'ne ulaşım ise son derece kolaydır. Ankara'nın ne popüler ilçelerinden olan Kızılcahamam'a giden birçok toplu taşıma aracı bulunur. Kızılcahamam ilçesinde Taşlıca Köyü'ne giden birçok dolmuşta bulunmaktadır. Kırmızı Ebe Türbesi'ni özel araçla ziyaret etmek de mümkündür. Özel araçla gidecek kişilerin Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'ne Akdoğan'dan ayrılan yoldan dönerek gidilir.
Kırmızı Ebe Türbesi ulaşımın kolay olmasının yanı sıra hikayesi ile ilgi çekmektedir. Kırmızı Ebe ve oğlu Oruç Gazi'nin hikayesini öğrenen herkes türbeyi ziyaret etmek istemektedir. Kırmızı ebe kerametli bir kadın olmanın yanı sıra Anadolu isminin de yaratıcısı olarak bilinir.
Türkiye'ye Anadolu denmesinin hikayesi Ankara Kızılcahamam'ın Taşlıca köyünde geçen bir hikayedir. Kırmızı ebe olarak bilinen kadın evliya ile Sultan Alaaddin'in askerleri arasında yaşanan bir olaydan sonra Anadolu ismi doğmuştur. Aynı olay ile Kırmızı Ebe'nin bir evliya olduğu da anlaşılmıştır.
Sultan Alaaddin Keykubat'ın askerleri Başköy Kalesini fethe giderken, Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'nde mola verir. Askerlerin mola verdiğini duyan köylüler ise onlara ikramda bulunmak ister. Taşlıca Köyü'nde yetim oğlu ile yaşayan Kırmızı Ebe ağustos sıcağında askerlere ayran ikram eder.
Kırmızı Ebe askerlere taş oluktan ayran döker. Yaz sıcağında yorgun düşen askerler içtikçe içer. Ancak ayran hiç bitmez. Kırmızı ebe ile askerler arasında şöyle bir sohbet geçer.
- Doldurum Gazilerim
- Doldur Ana
- Doldurun yavrularım
- Ana dolu
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin Anadolu Selçuklu Devleti'nin kuruluşuna olan katkılarını vurgulamaktadır. Kırmızı Ebe'nin kerameti, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çeker ve onun himayesi altında Oğlu Oruç Gazi'ye yurt olarak verilir. Böylece Oruç Gazi, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına ve gelişmesine daha da katkıda bulunur.
Kırmızı Ebe'nin türbesinin restore edilmesi de, halk arasındaki önemini ve saygınlığını göstermektedir. Bu türbeler, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne ve tarihine dair önemli bir miras niteliğindedir ve hala yerli halk tarafından ziyaret edilmektedir.
Kırmızı Ebe'nin kerametinin anlatıldığı bir öyküdür. Ayranın tükenmeyen akışı, Kırgız Ebe'nin Allah tarafından verilmiş bir yeteneği olduğunu gösterir. Askerlerin "Doldurun Gazilerim, Doldur Ana, Doldurun yavrularım, Ana dolu" sözleri ise, Kırmızı Ebe'ye saygılarını ve minnettarlıklarını ifade etmektedir.
Bu olay, Kırmızı Ebe'nin halk arasındaki saygınlığını ve önemini artırmış, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çekmiştir. Olayın Sultan'ın kulağına gitmesi ve Kırgız Ebe'nin himayesi altına alınması, onun ve ailesinin Anadolu'da daha rahat bir hayat sürmelerine yardımcı olmuştur.
Bugün Kırmızı Ebe'nin türbesi, halk arasında hala önemli bir yer tutmakta ve ziyaret edilmektedir. Bu hikaye, Anadolu'nun tarihindeki kültürel ve dini mirasın bir parçasıdır ve Kırmızı Ebe'nin hayatı, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına katkıları açısından da önemlidir.
Haberin Önemli Detayı ve Foto Haber İçin Diğer Sayfaya Geçiniz…
24
Oruç Gazi, XIII. yüzyılda yaşamış bir İslam alimi ve mutasavvıfıdır. O dönemde Anadolu'da Türk-İslam kültürünün yayılmasına ve gelişmesine katkıda bulunmuştur. Oruç Gazi'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde bulunmaktadır.
Kırmızı Ebe ise, Oruç Gazi'nin kız kardeşi olduğuna inanılan bir kadındır. Kendisi de İslamiyet'i yaymak için çaba harcamış ve halk arasında sevgi ve saygı kazanmıştır. Kırmızı Ebe'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde Oruç Gazi'nin türbesinin yanındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin türbeleri, yerli halk tarafından ziyaret edilir ve özellikle 15 Şubat'ta düzenlenen Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe Anma Günü'nde ziyaretçi akınına uğrar. Yalak Taşı ve Gelin Kayası gibi diğer yerler de ziyaret edilen yerler arasındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin hayatı ve öğretileri halk arasında hala önemlidir ve örnek alınmaktadır. Onların türbeleri, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne katkıları açısından da önemli bir yere sahiptir.
Hikayesi dilden dile anlatılan Kırmızı Ebe Türbesi tarihsel olarak Ankara'nın en önemli yerlerinden biridir.
Kırmızı Ebe Türbesi Ankara il sınırları içindedir. Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde bulunana türbe Taşlıca Köyü'nde bulunur. Her yıl hikayesini merak eden binlerce ziyaretçiye kapılarını açan Kırmızı Ebe Türbesi'ne ulaşım ise son derece kolaydır. Ankara'nın ne popüler ilçelerinden olan Kızılcahamam'a giden birçok toplu taşıma aracı bulunur. Kızılcahamam ilçesinde Taşlıca Köyü'ne giden birçok dolmuşta bulunmaktadır. Kırmızı Ebe Türbesi'ni özel araçla ziyaret etmek de mümkündür. Özel araçla gidecek kişilerin Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'ne Akdoğan'dan ayrılan yoldan dönerek gidilir.
Kırmızı Ebe Türbesi ulaşımın kolay olmasının yanı sıra hikayesi ile ilgi çekmektedir. Kırmızı Ebe ve oğlu Oruç Gazi'nin hikayesini öğrenen herkes türbeyi ziyaret etmek istemektedir. Kırmızı ebe kerametli bir kadın olmanın yanı sıra Anadolu isminin de yaratıcısı olarak bilinir.
Türkiye'ye Anadolu denmesinin hikayesi Ankara Kızılcahamam'ın Taşlıca köyünde geçen bir hikayedir. Kırmızı ebe olarak bilinen kadın evliya ile Sultan Alaaddin'in askerleri arasında yaşanan bir olaydan sonra Anadolu ismi doğmuştur. Aynı olay ile Kırmızı Ebe'nin bir evliya olduğu da anlaşılmıştır.
Sultan Alaaddin Keykubat'ın askerleri Başköy Kalesini fethe giderken, Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'nde mola verir. Askerlerin mola verdiğini duyan köylüler ise onlara ikramda bulunmak ister. Taşlıca Köyü'nde yetim oğlu ile yaşayan Kırmızı Ebe ağustos sıcağında askerlere ayran ikram eder.
Kırmızı Ebe askerlere taş oluktan ayran döker. Yaz sıcağında yorgun düşen askerler içtikçe içer. Ancak ayran hiç bitmez. Kırmızı ebe ile askerler arasında şöyle bir sohbet geçer.
- Doldurum Gazilerim
- Doldur Ana
- Doldurun yavrularım
- Ana dolu
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin Anadolu Selçuklu Devleti'nin kuruluşuna olan katkılarını vurgulamaktadır. Kırmızı Ebe'nin kerameti, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çeker ve onun himayesi altında Oğlu Oruç Gazi'ye yurt olarak verilir. Böylece Oruç Gazi, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına ve gelişmesine daha da katkıda bulunur.
Kırmızı Ebe'nin türbesinin restore edilmesi de, halk arasındaki önemini ve saygınlığını göstermektedir. Bu türbeler, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne ve tarihine dair önemli bir miras niteliğindedir ve hala yerli halk tarafından ziyaret edilmektedir.
Kırmızı Ebe'nin kerametinin anlatıldığı bir öyküdür. Ayranın tükenmeyen akışı, Kırgız Ebe'nin Allah tarafından verilmiş bir yeteneği olduğunu gösterir. Askerlerin "Doldurun Gazilerim, Doldur Ana, Doldurun yavrularım, Ana dolu" sözleri ise, Kırmızı Ebe'ye saygılarını ve minnettarlıklarını ifade etmektedir.
Bu olay, Kırmızı Ebe'nin halk arasındaki saygınlığını ve önemini artırmış, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çekmiştir. Olayın Sultan'ın kulağına gitmesi ve Kırgız Ebe'nin himayesi altına alınması, onun ve ailesinin Anadolu'da daha rahat bir hayat sürmelerine yardımcı olmuştur.
Bugün Kırmızı Ebe'nin türbesi, halk arasında hala önemli bir yer tutmakta ve ziyaret edilmektedir. Bu hikaye, Anadolu'nun tarihindeki kültürel ve dini mirasın bir parçasıdır ve Kırmızı Ebe'nin hayatı, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına katkıları açısından da önemlidir.
34
Oruç Gazi, XIII. yüzyılda yaşamış bir İslam alimi ve mutasavvıfıdır. O dönemde Anadolu'da Türk-İslam kültürünün yayılmasına ve gelişmesine katkıda bulunmuştur. Oruç Gazi'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde bulunmaktadır.
Kırmızı Ebe ise, Oruç Gazi'nin kız kardeşi olduğuna inanılan bir kadındır. Kendisi de İslamiyet'i yaymak için çaba harcamış ve halk arasında sevgi ve saygı kazanmıştır. Kırmızı Ebe'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde Oruç Gazi'nin türbesinin yanındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin türbeleri, yerli halk tarafından ziyaret edilir ve özellikle 15 Şubat'ta düzenlenen Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe Anma Günü'nde ziyaretçi akınına uğrar. Yalak Taşı ve Gelin Kayası gibi diğer yerler de ziyaret edilen yerler arasındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin hayatı ve öğretileri halk arasında hala önemlidir ve örnek alınmaktadır. Onların türbeleri, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne katkıları açısından da önemli bir yere sahiptir.
Hikayesi dilden dile anlatılan Kırmızı Ebe Türbesi tarihsel olarak Ankara'nın en önemli yerlerinden biridir.
Kırmızı Ebe Türbesi Ankara il sınırları içindedir. Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde bulunana türbe Taşlıca Köyü'nde bulunur. Her yıl hikayesini merak eden binlerce ziyaretçiye kapılarını açan Kırmızı Ebe Türbesi'ne ulaşım ise son derece kolaydır. Ankara'nın ne popüler ilçelerinden olan Kızılcahamam'a giden birçok toplu taşıma aracı bulunur. Kızılcahamam ilçesinde Taşlıca Köyü'ne giden birçok dolmuşta bulunmaktadır. Kırmızı Ebe Türbesi'ni özel araçla ziyaret etmek de mümkündür. Özel araçla gidecek kişilerin Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'ne Akdoğan'dan ayrılan yoldan dönerek gidilir.
Kırmızı Ebe Türbesi ulaşımın kolay olmasının yanı sıra hikayesi ile ilgi çekmektedir. Kırmızı Ebe ve oğlu Oruç Gazi'nin hikayesini öğrenen herkes türbeyi ziyaret etmek istemektedir. Kırmızı ebe kerametli bir kadın olmanın yanı sıra Anadolu isminin de yaratıcısı olarak bilinir.
Türkiye'ye Anadolu denmesinin hikayesi Ankara Kızılcahamam'ın Taşlıca köyünde geçen bir hikayedir. Kırmızı ebe olarak bilinen kadın evliya ile Sultan Alaaddin'in askerleri arasında yaşanan bir olaydan sonra Anadolu ismi doğmuştur. Aynı olay ile Kırmızı Ebe'nin bir evliya olduğu da anlaşılmıştır.
Sultan Alaaddin Keykubat'ın askerleri Başköy Kalesini fethe giderken, Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'nde mola verir. Askerlerin mola verdiğini duyan köylüler ise onlara ikramda bulunmak ister. Taşlıca Köyü'nde yetim oğlu ile yaşayan Kırmızı Ebe ağustos sıcağında askerlere ayran ikram eder.
Kırmızı Ebe askerlere taş oluktan ayran döker. Yaz sıcağında yorgun düşen askerler içtikçe içer. Ancak ayran hiç bitmez. Kırmızı ebe ile askerler arasında şöyle bir sohbet geçer.
- Doldurum Gazilerim
- Doldur Ana
- Doldurun yavrularım
- Ana dolu
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin Anadolu Selçuklu Devleti'nin kuruluşuna olan katkılarını vurgulamaktadır. Kırmızı Ebe'nin kerameti, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çeker ve onun himayesi altında Oğlu Oruç Gazi'ye yurt olarak verilir. Böylece Oruç Gazi, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına ve gelişmesine daha da katkıda bulunur.
Kırmızı Ebe'nin türbesinin restore edilmesi de, halk arasındaki önemini ve saygınlığını göstermektedir. Bu türbeler, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne ve tarihine dair önemli bir miras niteliğindedir ve hala yerli halk tarafından ziyaret edilmektedir.
Kırmızı Ebe'nin kerametinin anlatıldığı bir öyküdür. Ayranın tükenmeyen akışı, Kırgız Ebe'nin Allah tarafından verilmiş bir yeteneği olduğunu gösterir. Askerlerin "Doldurun Gazilerim, Doldur Ana, Doldurun yavrularım, Ana dolu" sözleri ise, Kırmızı Ebe'ye saygılarını ve minnettarlıklarını ifade etmektedir.
Bu olay, Kırmızı Ebe'nin halk arasındaki saygınlığını ve önemini artırmış, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çekmiştir. Olayın Sultan'ın kulağına gitmesi ve Kırgız Ebe'nin himayesi altına alınması, onun ve ailesinin Anadolu'da daha rahat bir hayat sürmelerine yardımcı olmuştur.
Bugün Kırmızı Ebe'nin türbesi, halk arasında hala önemli bir yer tutmakta ve ziyaret edilmektedir. Bu hikaye, Anadolu'nun tarihindeki kültürel ve dini mirasın bir parçasıdır ve Kırmızı Ebe'nin hayatı, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına katkıları açısından da önemlidir.
44
Oruç Gazi, XIII. yüzyılda yaşamış bir İslam alimi ve mutasavvıfıdır. O dönemde Anadolu'da Türk-İslam kültürünün yayılmasına ve gelişmesine katkıda bulunmuştur. Oruç Gazi'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde bulunmaktadır.
Kırmızı Ebe ise, Oruç Gazi'nin kız kardeşi olduğuna inanılan bir kadındır. Kendisi de İslamiyet'i yaymak için çaba harcamış ve halk arasında sevgi ve saygı kazanmıştır. Kırmızı Ebe'nin türbesi, Taşlıca Mahallesi'nde Oruç Gazi'nin türbesinin yanındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin türbeleri, yerli halk tarafından ziyaret edilir ve özellikle 15 Şubat'ta düzenlenen Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe Anma Günü'nde ziyaretçi akınına uğrar. Yalak Taşı ve Gelin Kayası gibi diğer yerler de ziyaret edilen yerler arasındadır.
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin hayatı ve öğretileri halk arasında hala önemlidir ve örnek alınmaktadır. Onların türbeleri, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne katkıları açısından da önemli bir yere sahiptir.
Hikayesi dilden dile anlatılan Kırmızı Ebe Türbesi tarihsel olarak Ankara'nın en önemli yerlerinden biridir.
Kırmızı Ebe Türbesi Ankara il sınırları içindedir. Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde bulunana türbe Taşlıca Köyü'nde bulunur. Her yıl hikayesini merak eden binlerce ziyaretçiye kapılarını açan Kırmızı Ebe Türbesi'ne ulaşım ise son derece kolaydır. Ankara'nın ne popüler ilçelerinden olan Kızılcahamam'a giden birçok toplu taşıma aracı bulunur. Kızılcahamam ilçesinde Taşlıca Köyü'ne giden birçok dolmuşta bulunmaktadır. Kırmızı Ebe Türbesi'ni özel araçla ziyaret etmek de mümkündür. Özel araçla gidecek kişilerin Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'ne Akdoğan'dan ayrılan yoldan dönerek gidilir.
Kırmızı Ebe Türbesi ulaşımın kolay olmasının yanı sıra hikayesi ile ilgi çekmektedir. Kırmızı Ebe ve oğlu Oruç Gazi'nin hikayesini öğrenen herkes türbeyi ziyaret etmek istemektedir. Kırmızı ebe kerametli bir kadın olmanın yanı sıra Anadolu isminin de yaratıcısı olarak bilinir.
Türkiye'ye Anadolu denmesinin hikayesi Ankara Kızılcahamam'ın Taşlıca köyünde geçen bir hikayedir. Kırmızı ebe olarak bilinen kadın evliya ile Sultan Alaaddin'in askerleri arasında yaşanan bir olaydan sonra Anadolu ismi doğmuştur. Aynı olay ile Kırmızı Ebe'nin bir evliya olduğu da anlaşılmıştır.
Sultan Alaaddin Keykubat'ın askerleri Başköy Kalesini fethe giderken, Kızılcahamam'daki Taşlıca Köyü'nde mola verir. Askerlerin mola verdiğini duyan köylüler ise onlara ikramda bulunmak ister. Taşlıca Köyü'nde yetim oğlu ile yaşayan Kırmızı Ebe ağustos sıcağında askerlere ayran ikram eder.
Kırmızı Ebe askerlere taş oluktan ayran döker. Yaz sıcağında yorgun düşen askerler içtikçe içer. Ancak ayran hiç bitmez. Kırmızı ebe ile askerler arasında şöyle bir sohbet geçer.
- Doldurum Gazilerim
- Doldur Ana
- Doldurun yavrularım
- Ana dolu
Oruç Gazi ve Kırmızı Ebe'nin Anadolu Selçuklu Devleti'nin kuruluşuna olan katkılarını vurgulamaktadır. Kırmızı Ebe'nin kerameti, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çeker ve onun himayesi altında Oğlu Oruç Gazi'ye yurt olarak verilir. Böylece Oruç Gazi, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına ve gelişmesine daha da katkıda bulunur.
Kırmızı Ebe'nin türbesinin restore edilmesi de, halk arasındaki önemini ve saygınlığını göstermektedir. Bu türbeler, Anadolu'nun İslam-Türk kültürüne ve tarihine dair önemli bir miras niteliğindedir ve hala yerli halk tarafından ziyaret edilmektedir.
Kırmızı Ebe'nin kerametinin anlatıldığı bir öyküdür. Ayranın tükenmeyen akışı, Kırgız Ebe'nin Allah tarafından verilmiş bir yeteneği olduğunu gösterir. Askerlerin "Doldurun Gazilerim, Doldur Ana, Doldurun yavrularım, Ana dolu" sözleri ise, Kırmızı Ebe'ye saygılarını ve minnettarlıklarını ifade etmektedir.
Bu olay, Kırmızı Ebe'nin halk arasındaki saygınlığını ve önemini artırmış, Sultan Alâaddin Keykubat'ın da dikkatini çekmiştir. Olayın Sultan'ın kulağına gitmesi ve Kırgız Ebe'nin himayesi altına alınması, onun ve ailesinin Anadolu'da daha rahat bir hayat sürmelerine yardımcı olmuştur.
Bugün Kırmızı Ebe'nin türbesi, halk arasında hala önemli bir yer tutmakta ve ziyaret edilmektedir. Bu hikaye, Anadolu'nun tarihindeki kültürel ve dini mirasın bir parçasıdır ve Kırmızı Ebe'nin hayatı, Anadolu'da İslam-Türk kültürünün yayılmasına katkıları açısından da önemlidir.